Een lange reis......

29 oktober 2023 - Grave, Nederland

Gisteren vertrokken we op tijd uit Gien, we hadden een lange weg te gaan tot aan de grens bij België. We spraken af, we kijken of we het redden en anders slapen we een nachtje bij een pompstation. Het regende toen we van start gingen en dat maakt het reizen minder fijn dus spreek ik af met Eric dat het om 10 uur opklaart, Eric lacht erom, het is nogal grijs en donker. Om 10 voor 10 zie ik een stukje open trekken en om 10 uur was het droog en om 10:10 uur ging de zon schijnen. Ik zeg tegen Eric is dit toeval of krijg ik dat omdat ik er om vraag. Eric zegt das toeval 🤣 ik weet wel beter 😇💫 . Vervolgens drinken we al vroeg een chocolademelk met brood er bij en waren we weer klaar voor het volgende stuk. Het blijft droog en zonnig en we genieten van het mooie herfstweer onderweg. We zijn al flink opgeschoten als Eric een bakje koffie wilt en even wilt gaan liggen. Ik vraag of hij het goed vind als ik doorrij terwijl hij gaat liggen. Zo gezegd zo gedaan, Eric gaat plat en ik rij verder en wieg Eric op en neer 🤣 na 1,5 uur kom ik een picknick plaats tegen en ik rij de camper er op om Gipsy uit te laten. Eric wordt ook wakker en komt uit bed. Al snel zie ik mijn eerste vliegenzwam 🍄 en ik loop snel terug naar de camper om mijn telefoon te pakken om hem vast te leggen. Het is een grote, erg mooi! Als we weer terug zijn neemt Eric het stuur weer over, op naar de grens, nog 2 uurtjes te gaan. De bedoeling was net voor België of Sittard, maar dan blijkt dat de A73 nog steeds dicht zit, dat gaat hem niet worden dus. We besluiten gewoon te kijken hoe ver we komen, het is nog droog en licht en hij gaat lekker. Voor we er erg in hebben rijden we België binnen en we komen langs de Aldi dus ik pak even wat verse broodjes en beleg. We eten op de parkeerplaats de broodjes op en besluiten toch nog wat verder te rijden, het is lekker rustig op de weg. Dan volgt een stuk snelweg van 52 km en net voor het einde is er een pompstation , daar wilt Eric stoppen zegt hij. Terwijl we rijden zegt hij telkens, dit is een fijne weg helemaal niet erg om te rijden. Waarom wil je dan stoppen vraag ik? Vanaf hier is het alleen nog maar snelweg. Inderdaad, we rijden door tot ik wil stoppen dus dat deden we ook, we zijn niet meer gestopt totdat we veilig in Velp op de parkeerplaats stonden, moe maar voldaan 😅 Christ en Astrid stonden er en ze zagen ons aankomen dus die kwamen ons meteen gezellig welkom heten. Uiteraard lopen we een rondje met Gipsy rond de school zonder riem, wat is ze toch blij als ze los loopt.Voor we het weten is het 00:00 uur en we gaan lekker naar bed, het is mooi geweest. Vanmorgen ga ik eerst lekker zonder riem het bos in, heerlijk wandelen. Bij terugkomst drinken we wat en dan ga ik boodschappen doen, ik heb zin in volkoren brood 😋 en als ik terug kom moeten we bij Astrid appeltaart komen eten. Na de koffie en thee met taart duiken Astrid en ik weer lekker het bos in op zoek naar paddestoelen en de drukte gaat door want als we terugkomen komen Perry en Lisa eraan met Maisie, fijn om ze weer te zien en vasthouden 😍 dat is alweer 5 weken geleden. Ze moeten nog weg maar komen straks weer terug dus.... even de thuisblijvers berichten dat we er weer zijn en dat we de hele winter niet ver weg gaan. Ik hou van de herfst en de winter hoort er ook bij en ik vind het echt wel eventjes genoeg geweest. We gaan iedereen snel weer zien, voorlopig geen verhaaltjes meer, maar als we weer een trip gaan maken dan neem ik Jullie graag weer mee. Tot kijk 👋🏻

1. Rosa Loeffen:
    29 oktober 2023
    Fijn dat jullie terug zijn! Van de week óók vastgezeten op de A73, was niet jofel! Met een camper lijkt t me helemaal niet tof!😥😘
  2. Monic Boerboom:
    29 oktober 2023
    We hebben het avontuur weer overleefd, file is drama inderdaad en de A73 is nog lang niet klaar dus beter wegblijven 😘
  3. Louise en Coby:
    Fijn dat jullie er weer zijn! Tot gauw 🥰
  4. Monic Boerboom:
    Tot gauw 😘
  5. Peter Aelberts:
    2 november 2023
    Mooi verslag, wie schrijft die blijft.
    Het is een kunst om van een saai stuk weg een mooi verhaal te maken, maar jullie kunnen dat.
    Groetjes van Marian en Peter
  6. Monic Boerboom:
    2 november 2023
    🤣🤣🤣 die is grappig, groetjes terug 👋🏻 van ons