dinsdag het water is weer op
30 augustus 2016 - Portimão, Portugal
Vanmorgen is iedereen weer vroeg op, Perry gaat weer duiken en baalt een beetje want zijn lamp is stuk gegaan. Nu heeft hij nog een goede back up maar die is niet zo mooi met filmen. Gisteravond hebben ze nog geprobeerd om hem te maken, maar dat is helaas niet gelukt. Perry kan zich nog wassen, maar dan moeten we toch echt weer water tanken. Omdat het gisteren zo hard waaide had ik alle voorbereidingen al getroffen. Luifel in, lampjes en waslijn eraf en de ruit bescherming tegen de hitte en alle ramen open. Het was zo lekker afgekoeld dat de airco uit kon en alles lekker open tegen elkaar. Toen we wakker werden was het maar 19 graden, dat scheelt 7 graden met andere nachten. Als Perry gaat draaien wij de bokjes in en de stroom eraf en gaan eerst vuil water lozen om vervolgens schoon water te tanken. Als we terug komen bouwen we weer op en drinken we nog een bakkie en spelen rummi cub. Vandaag kan Eric voor het eerst niet van mij winnen. We gaan nog even lekker hangen binnen en vallen alle 2 nog even in slaap. Iets wat mij thuis niet gebeurd, dan denk ik te veel om terug te kunnen. Hier is echter de gedachten op nul, wat een rust voor je hoofd. Ik wacht geduldig met een bak druiven op Perry en dan zien we wel weer hoe het loopt vandaag. En weer is Eric zijn medicijnen vergeten, zou hij zich hier beter voelen? Vanmiddag kwam de buurman langs met Portugees vlees, varkens filet stukjes bereid met kruiden en mosterd en je eet het met naturel ships. Het was heerlijk! Later kwam hij met een lokaal drankje, doreme of zoiets. Het is van de aardbeien boom. Je laat hem smelten in je mond. Heel gevaarlijk drankje. De ene was puur en de andere met honing. Eric vond het alle 2 niets:) wel heel leuk zulke vriendelijke buren. Bitch heeft ook nog even met de kinderen met de bal gespeeld. En dan ineens uit het niets enorme wind, fijn dat we thuis waren om de luifel in te draaien en alles wat rondvloog bij elkaar te rapen. Iedereen zit ineens achter de campers en maakt alles vast wat wegwaaien kan. En nog steeds schijnt de zo'n volop en is het heet. Ik ben dus maar naar binnen gevlucht. De mannen zijn buiten nogmaals aan het kijken of ze de lamp kunnen maken. Perry had heerlijk gedoken, ook zonder zijn lievelings lamp. Nu zijn de mannen weer met de lamp aan de gang en het ziet ernaar uit dat het gaat lukken! Perry heeft nu een soldeer apparaat nodig en bij subnauta de duikschool hebben ze er een, dus hoppa op de scootmobiel snel erheen. Ik duim voor hem dat het lukt. Verder gaan we lekker eten bij Hollywood nog een keer voor ze seizoen sluiting hebben. Perry heeft zich vandaag trouwens geprikt aan een zeeegel, met een naald en de pincet is het gelukt om het eruit te krijgen. Het waait nog steeds, maar het neemt al af. Het wachten is op Perry en dan gaan we opfrissen, aankleden en de boulevard op.lekker uitwaaien vanavond.

