heerlijk avondje

1 september 2016 - Portimão, Portugal

Het was een avond met een briesje, heerlijk en ik wilde graag wandelen. Dit zijn de momenten waarop je actief kunt zijn. We wandelen lekker en drinken een bakkie bij VOC , later komen Henno en Harrie ook een bakkie doen en het was erg gezellig. Perry gaat met zijn fellows nog een hapje eten en wij blijven nog lekker even zitten. Verse jus heerlijk, ik ben al zo lang hier en heb het vandaag voor het eerst gedronken, gewoon niet aan gedacht. We kletsen gezellig met Mr. V , zo mögen we hem noemen omdat hij zo'n moeilijke naam heeft. Hij vertelt ons dat hij 4 jaar in Zuid Afrika heeft gewoond en dat hij terug is gekomen om met zijn band en moeder in de zaak te werken. We praten over het leven in Portugal en dat het niet zo makkelijk is met alle regels en belastingen. Wij vragen hem Hoe het mogelijk is dat er zoveel bijna nieuwe campers van de Portugezen zijn en hij zegt dat ze meer uitgeven dan dat er binnen komt. Ze kopen alles op credit en kunnen op vakantie niets meer uitgeven. Het is ook overal hetzelfde, dat zie je maar weer. Een 2de hands camper is hier niet te betalen. Voor een oudje betaal je 10.000 Euro en als je er een uit het buitenland koopt dan kost overschrijving 1500 Euro, dat verklaart waarom je alleen nieuwe ziet. We wandelen weer op huis aan en gaan nog even buiten een potje rummi cup spelen. Met een led lampje aan de stoel gebonden moet het lukken en het lukt ook:) daarna gaan we lekker naar bed en al gauw komt Perry ook thuis. Hij heeft weer kip piri piri gegeten en dat is te horen. Morgen gaat hij weer op het rif duiken en we hebben dus nog veel filmpjes te kijken als we niets te doen hebben.

Foto’s