Vanavond is het voor het eerst rustig met de wind

21 augustus 2016 - Portimão, Portugal

Elke dag moet vroeg in de avond de luifel even een uurtje naar beneden omdat de wind dan heftig is, het heeft te maken met eb en vloed. Vandaag voor het eerst komt de wind vanaf de haven en hoeft de luifel niet omlaag. Het is heerlijk warm en we gaan nu dan toch eindelijk met bitch naar het strand. We eten eerst een broodje hamburger thuis en gaan dan voor een bakkie koffie drinken alvorens wel richt de zee gaan. Je merkt dat het vanavond windstil is, want er zijn veel mensen onderweg. Na de koffie vertrekken we richting het strand, als een klein kind zo blij ben ik dat we erachter zijn gekomen dat je na 8 uur wel met de hond het strand op mag. We nemen zonder dat Bitch het heeft gezien de bal mee en gaan naar de waterkant. Dan maak ik de riem los en haal de bal tevoorschijn. Bitch is niet meer te houden,. Eric gooit de bal in het water en zonder aarzeling duikt Bitch de zee in achter de bal aan. Heerlijk om te zien! Vrij als een vogeltje haalt ze de bal en brengt hem terug. Eindelijk voor het eerst in haar leven is ze in de zee en ze geniet er duidelijk van. Dat gaan we dus veel vaker doen. Sinds Ormes heeft ze niet meer gespeeld en als we terug komen gaat ze tevreden op bed liggen. Wij spelen nog een spelletje en eten Potugese witte mieren zoete druifjes en schrijven onze nieuwe belevenis op. Ik ben met Perry ook even lekker erin gedoken uiteraard en ongelooflijk wat is het water lekker warm, je hoeft er niet eens aan te wennen. Vannacht droom ik over de zee en voel me weer eeen kind, dobberen op de golven van de Atlantische oceaan, wat een rijkdom, liefs allemaal van een tevreden mens en het kind in haar.

3 Reacties

  1. Rosa Loeffen:
    22 augustus 2016
    Oh, wat heerlijk Moontje, ik zie het helemaal voor me!! Volgende keer ga ik mee, gaan we saampjes zandkastelen maken!! X
  2. Jolanda:
    22 augustus 2016
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.xx
  3. Emie:
    5 september 2016
    ik wordt er helemaal blij van. Het is je zooooo gegund :) xx