Er gebeurt veel vandaag....

4 juli 2023 - Rivières, Frankrijk

Vanmorgen stapte ik om 7 uur uit de camper en Astrid roep meteen, hou Gibsy vast er waren net 2 honden hier voor haar, lelijke. Gipsy is met loops geweest en nu gewillig en dat waren deze ook. Binnen 2 minuut waren ze er alle 2 , een kleine zwarte en een retriever of zo. Ze wilden maar wat graag naar Gibsy dus heb ik haar weer in de camper gestopt en ging ik de honden meelokken van de plaats. Om de hoek was een school met een hek er omheen en ik dacht als het mij lukt om ze daarin te krijgen, dan kan ik iig Gipsy even uitlaten. Zo gezegd, zo gedaan en het lukte nog ook! Opgesloten achter het hek en ik snel terug om Gipsy uit te laten. We besloten dus om maar vroeg weer te vertrekken, de honden konden niet eeuwig daar blijven zitten. We drinken even rustig koffie en thee en hoppa daar zijn de honden weer, een mevrouw had ze los gelaten en ging ze ook weer terug brengen achter het hek toen ze zag waarom ze opgesloten waren 🤣 wij pakken de boel in en gaan 9:25 uur, mooie tijd om te vertrekken. Vandaag gaan we proberen om weer wat kilometers te maken, maar uiteindelijk 16:00 uur stoppen we ermee, dat is de afspraak. We gaan dus weer op pad richting Bordeaux, we zijn hier nog lang niet, maar het is wel de richting. We starten met een snelweg van 85 km, dat zijn snelle km en ze vliegen dan ook voorbij! We besluiten maar meteen te tanken, dan kunnen we direct lekker doorrijden. De eerste pomp slikt alle pasjes niet, dat is vervelend. Op naar de volgende pomp, deze pomp heeft ook ad bleu zegt Eric tegen Christ E 85 en Christ tankt zijn kannetje vol. Wat blijkt, het is helemaal geen af bleu, maar ethanol 😅 gelukkig zit het in de jerrycan en niet in de camper! We gaan weer op pad en na een tijdje rijden, 15 minuten voor de eerste stop zien we ineens een waterplas, we slaan snel af en gaan daar op zeker lekker eten. Christ bakt voor iedereen eieren en we smullen en allemaal goed van. Nu is het tijd om te zwemmen, Gipsy heeft er al gelegen en nu gaan wij ook, het water is heeeeerlijk, de bio shampoo gaat mee, er wordt meteen gebadderd 😉 Astrid past op Gipsy terwijl wij zwemmen. We blijven 2 uur daar en gaan dan weer verder rijden. We krijgen nog even een bui en dan gaan we weer vertrekken. Na wederom 2 uur door de natuur en door de mooie dorpjes te hebben gereden hebben we er genoeg van. De plek waar we heen gingen was nog ruim 2 uur rijden en het was bijna 4 uur. De eerste de beste plaats die ik tegenkwam in de route, daar gingen we heen. De camperplaats was om de hoek bij de Lidl, dus we gingen eerst maar de Lidl lekker stokbrood halen en Astrid had nog salades voor er op en kortom, we hebben weer heerlijk gegeten. Na het eten gaan we toch nog 1 keertje rijden, de plaats bij de Lidl voelt niet ok en 9 minuten verderop is een camperplaats. Deze plaats voelt prettig, hier gaan we lekker koffie en thee drinken en lekker buiten zitten op het gras achter de camper. Tijdens een wandeling wordt ik nog verwend, er liggen pruimen . Uiteraard ga ik meteen plukken 😁 we kletsen nog wat bij en ik ben tevreden, tijd om te bloggen en lekker naar bed bed, welterusten , tot de morgen weer een nieuwe dag 🥱

Slaap lekker allemaal 

Foto’s

4 Reacties

  1. Rosa Loeffen:
    4 juli 2023
    Slaap lekker, jullie ook, na deze enerverende dag!! XXXX
  2. Coby en Louise:
    5 juli 2023
    Wat een dag met veel indrukken en mooie plekjes!
  3. Monic Boerboom:
    5 juli 2023
    Ja, Frankrijk is mooi 😍 moesten alleen geen Fransen wonen 🤣😘
  4. Coby en Louise:
    5 juli 2023
    Haga, als dat toch eens zou kunnen🤭