Reisdag 2

3 juli 2023 - Méry-sur-Cher, Frankrijk

Vanmorgen zijn we wederom om 9:15 uur vertrokken en we hebben een flinke reis voor de boeg. We willen voorbij Parijs komen en het liefst in Mery- sur-Cher. Een mooie camperplaats voor de nacht. We rijden nog heel lang door de Ardennen, wauw wat is het mooi en zo lekker groen ook. De reis verloopt spoedig, de eerste 100 km zit er zo op. Dan gaan we op zoek naar een tankstation en vinden er een net langs de weg, heel vervelend hij weigert alle passen die we bij ons hebben. Op naar de volgende, Total vijf minuten verderop. De navigatie laat ons de pomp voorbij rijden en inderdaad je kunt niet zien waar je er op moet. Dan maar tegen het verkeer in, er kwam toch niemand aan, Christ volgt trouw, ook tegen het verkeer in 😂 een hoop geknotte van Eric, maar we hebben de tank weer vol we kunnen weer verder gaan. Eruit rijden was ook nog niet eenvoudig, het was eigenlijk allemaal te krap. We gingen meteen kijken voor een plekje zodat Christ de ad bleu ook er in kon doen want hij had al een melding gehad. We staan in een omgeving met allemaal kleine witte flats, echt erg lelijk. Hier wil je niet dood gevonden worden. We drinken dus snel wat en gaan weer op pad. De wegen zijn prima en we rijden lekker door tot de volgende lunch plek. We vinden een plekje midden in de natuur, erg lekker om je boterham te eten. Gipsy kan ook even wat ravotten, wat doet ze het goed onze kleine meid, echt fijn dat ze zo lief is. Vervolgens gaan we weer en we rijden door Anton Pieck dorpjes heen. De wegen blijven goed begaanbaar en in de natuur is het lekker wat frisser. We stapten allemaal weer in en vertrekken, op naar de camperplaats! De hele weg is een smal weggetje waar je 80 mag rijden en ook verboden voor vrachtverkeer, gelukkig is de camper van Astrid en Christ gewoon een camper 😉 we rijden kilometers lang door de bossen, echt heerlijk. We zijn allemaal blij dat we de tolweg niet op zijn gegaan!  Later moesten wij door een heel kleine doorgaan en Eric  zei dat Christ er ook door kon. Echt gaaf om door kleine dorpjes te rijden en verder waren de wegen vandaag prima. Het is 19:00 uur als we aankomen op de camperplaats. Lekker tafel en stoelen naar buiten en de macaroni afmaken. De mannen maken alvast de voorruit schoon .Heerlijk smullen met zn allen en nog een wandeling met de hond, Eric blijft achter, hij speelt met zn telefoon en valt al op de stoel in slaap. Heel even maar hoor, we wilden ook nog koffie en thee drinken. Het was een mooie reisdag, heel veel natuur! Van vlakke graanvelden tot zonnebloemen, we hebben het allemaal gezien. Voor nu welterusten,  bon nuit en tot de volgende keer.👋🏻

1. Maria:
    4 juli 2023
    leuk verslag weer en heel leuke foto's xxxxxxxxxxxxx
  2. Rosa Loeffen:
    4 juli 2023
    Dankjewel Moon, voor je heerlijke reisverslag, ben zo écht mee op reis met jullie🤩Ardennen-gebied is prachtig inderdaad en "van Gogh"s zonnebloemvelden ook!
    Fijne reis verder, ben benieuwd hoever jullie nu komen, dikke knuffel 🌹