Een mooie 1ste reisdag!

2 juli 2023 - Bouillon, België

Vanmorgen werden we weer wakker bij de ezels in het bos. Heerlijk geslapen, wat een rust! Half zeven ga ik met Gibsy een rondje wandelen in het bos, het is heerlijk buiten. Gisteren hebben we gekeken naar een gebouw achter ons, heel lang en de deuren waren dichtgemetseld of vervangen voor dikke stalen deuren. Raar zo midden in het bos, vanmorgen kwamen we erachter wat het was, om 9 uur kwam er een man aanrijden die zei dat we de weg verspeelde. Onzin, plek zat maar ze gingen daar schieten. We zijn niet op zijn humeur ingegaan want we gingen toch vertrekken, op weg naar België, dus die blaaskaak had niets meer te mekkeren. De eerste stop was bij een garage voor in de plaats Luik, niet de mooiste plek, maar Gibsy moest even een plasje doen.

Toen gingen we op naar de eerste camperplaats in de natuur in België... Toen we daar aankwamen stonden er allemaal zigeuners uit Bulgarije en de plaats moest je via het grasveld op. We besloten dat we dat niet gingen doen en reden weer een stukje verder een dorpje in en zetten de campers voor een gesloten winkel neer. Hier gingen we lekker brood eten, het was inmiddels ook al half ,1. Samen gingen we nog een rondje met Gipsy lopen en toen zagen we een heel mooi plekje om te parkeren, met vuilnisbak en watertappunt. Grappig, die hadden wij helemaal niet gezien. Er waren drie grote paarden en we hebben ze even gras gegeven en geaaid. Toen besloten we om toch nog maar een uurtje te gaan rijden, het weer was inmiddels opgeklaard op naar Bouillon, net over de grens bij Frankrijk in het bos. Deze plek konden we nergens vinden en de navigatie zei telkens iets anders 😁 het was wel een prachtige weg, midden door de Ardennen, we keken onze ogen uit. Op de weg ernaartoe kwamen we ook een picknick plaats tegen in het bos en daar zijn we uiteindelijk neergestreken, het is mooi geweest voor vandaag! We moesten omkeren en de navigatie zei telkens iets anders. Wij moeten rechts en Christ links, kortom het begon vervelend te worden 🤣 tijd voor een grote stop. We klappen lekker de tafels en stoelen uit en gaan ook eten. Christ heeft lekker verse soep gekookt er en ik  broodjes knakworst klaargemaakt, zo  hebben we een complete  maaltijd op tafel staan in een wip. Na het eten trekt iedereen zich lekker even terug om te ontspannen en ik kook alvast de macaroni saus, dan kan hij lekker intrekken en morgen alleen warm maken en de elleboogjes koken. Als laatste wandel ik lekker met het hondje in het bos en ga bij terugkomst lekker schrijven. Jullie zijn weer bij voor nu. Liefs van de reizigers 😘

1. Rosa Loeffen:
    2 juli 2023
    Haha, lang leve de navigatie, tóch n fijne 1ste reisdag geworden!
    Gisteren óók al wat geschreven maar niet meer gezien... ben benieuwd of deze wel "plakt"
    Dikke kussen uit Nijmegen
  2. Monic Boerboom:
    3 juli 2023
    Ja, deze plakt! Dikke kussen terug uit de Ardennen France 💋💋
  3. Maria:
    3 juli 2023
    Lieverds, heerlijk om zo door jullie op de hoogte gehouden te worden xx
    voelt toch een beetje dichterbij xxxxxxx