We komen dichterbij

27 oktober 2023 - Châteauroux, Frankrijk

Gisteren hadden we een fijne reisdag en een heerlijke natuur plek aan een waterplas. We hadden nog even een stokbrood gehaald in het winkeltje in het truckers restaurant en daar raakte ik in gesprek met een stel uit Denemarken, zo grappig de man had vaak op Nederland gereden in de buurt van Rotterdam en herkende iets zei hij. Ze hielden mij een poos aan de praat en toen ging ik snel terug, klaar voor vertrek. We reden nu voor het eerst de hele A8 af, er zit een klein stukje tol op, maar dat was in het totaal net €5,- en je hoeft dan niet door de industrie van San Sebastian, je rijdt lekker langs de kust door tot net voorbij Bayonne centrum. Toen gingen we er af en reden we dezelfde weg als afgelopen zomer de heenweg. We kwamen gisteren al lekker vroeg aan het was niet zo'n lange reis en konden nog lekker een spelletje doen en hier kon Gipsy ook weer eens loslopen, jeetje wat ging ze er op 🤣 alsof ze een week opgesloten heeft gezeten. Ze was na het wandelen zo moe dat ik ze gisterenavond niet meer mee naar buiten kreeg, ze liep letterlijk achteruit toen ik haar aan de riem wilde doen. Pikkedonker was het in het bos en lekker stil, we hebben heerlijk geslapen en Gipsy kwam pas om half 8 vanmorgen en het leek nog wel midden in de nacht zo donker. We liepen dus een rondje rond de camper want we zagen niets. Om 8:30 uur werd het pas echt licht en toen gingen we ook nog maar even een rondje lopen zodat ze er weer tegen kon op reis. 10 uur vertrokken we pas, op naar Chien een camperplaats met water want de tank is nagenoeg leeg. De reis gaat weer voorspoedig al om half 12 houden we pauze, warme chocolademelk met tosti 's wat een verwennerij.  Als alles op is was ik nog even af en maken wij ons klaar voor het laatste stuk. Vanmorgen scheen de zon nog onderweg hadden we regen en nu is het gelukkig droog. Ik gooi de watertank vol en maak voor Eric een bakje koffie en dan ga ik er weer op uit met Gipsy, heerlijk samen de boel verkennen. Naast de camperplaats ligt ook een camping en dan loop je zo een enorm park op met zwemwater, speeltuin, midgetgolfbaan, draaimolen, Basketball veld, beach voetbal en dat alles rond een enorme waterplas waar gevist wordt aan de ene kant en gezwommen aan de andere kant. Ik ga met Gipsy een rondje om de plas en live op de telefoon lopen Lisa en Perry mee, kan ik ze meteen alles laten zien. Ze hebben vanavond een Halloween feestje, jammer dat we er nog niet zijn ik had een masker voor hem gekocht in Spanje 🤡 we sluiten het gesprek af als ik weer terug ben bij start en ik loop terug naar de camper. Eric ligt al even plat en ik schrijf de thuisblijvers. Fijne avond en tot schrijfs 👋🏻

1. Louise en Coby:
    27 oktober 2023
    Leuk dat jullie weer steeds dichterbij komen😋
  2. Monic Boerboom:
    28 oktober 2023
    Dan komt het kaartavondje ook dichterbij 😍 tot gauw 😘
  3. Rosa Loeffen:
    27 oktober 2023
    Super, dat nu alles goed gaat! Zo schiet t wel op! Tot ziens in Nederland en fijne avond💜🌹
  4. Monic Boerboom:
    28 oktober 2023
    Ik kreeg nu pas de melding 🤣 voor je het weet is het weer avond dus dankjewel, jij ook en see you soon 💜😘