Bonjour

29 juli 2023 - Hermé, Frankrijk

Vanmorgen komt Gipsy mij om 6 uur halen voor de wandeling. Het is al licht aan het worden en ze heeft er zin in! We wandelen eerst een heel eind maar links onder de brug door en later nog naar rechts. Zo alleen zijn wij hier blijkbaar niet, een 200 meter naar rechts staan vier huizen 🤣 die hadden we niet gezien. Ze staan ook zeker niet in het zicht en het zijn aardige optrekjes. Het doet mij goed Gipsy weer vrij te zien, zonder riem zoals ik het graag zie. Met haar nieuwe kapsel en buiten nu 23 graden vond ze het heerlijk om een uurtje te wandelen. Het is dus maar goed dat we weer richting het noorden zijn gegaan. Nu ligt ze voldaan zonder te hijgen en ik mis zelf ook onze wandelingen en het groen en de wolken, eigenlijk hou ik erg veel van Nederland, het moest alleen niet zo vol zijn. Baskenland is dus favoriet deze reis, niet druk, wolken en heel veel groen. Maar laten we eerst maar eens een rondje Nederland gaan doen. Misschien is het in Groningen, Friesland en Overijssel ook niet zo druk, geen idee ik ben er nog nooit echt geweest. Maar de rust in het verkeer..... dat ga ik zeker missen, hier is rijden nog echt een feestje, hele wegen alleen en op de snelweg met een auto of 6, wat een verschil met dat kleine veel te volle landje van ons. Om 9 uur vertrekken we weer, we willen voorbij Parijs op een camperplaats terecht komen vandaag. Als we aan het rijden zijn verbazen wij ons wederom hoeveel ruimte Frankrijk heeft, echt ongelooflijk zo ver je kijken kan enkel landschap met hier en daar een huis of mini dorpje en ongelooflijk mooi. Ik zeg tegen Eric ik zou hier zeker nog eens op vakantie willen, gewoon lekker door Frankrijk trekken van dorpje naar dorpje over de prachtige landweggetjes en je vergapen aan de natuur. De Ardennen zijn ook heel goed bevallen, daar kun je zeker weten overal wild kamperen. Je hoort het ik ben geen francofiel, maar ik snap inmiddels heel goed wat ze er mee hebben, het is inderdaad schilderachtig en ongelooflijk sereen. Iedereen waar het hoofd van overloopt zou een maandje in Frankrijk moeten verblijven, ik wed dat je genezen terug komt, of stapel gek 🤣 het is niet makkelijk om op jezelf aangewezen te zijn. De reis verloopt zo spoedig en de laatste 3 grote stukken zijn snelweg, we houden een grote pauze en rijden dan lekker door. Om 16:45 uur komen we aan in Velp en laten eerst Gipsy even uit. Wat een blije hond, ze weet meteen dat ze in Velp is, alles ruikt bekend dat zie je aan haar af. Home sweet Home voor nu, wie weet wanneer we weer vertrekken? Jullie krijgen vanzelf bericht. Leuk dat jullie mee zijn gereisd en voor wie het leuk vindt, je hoort wel als je in moet stappen. Bedankt en tot gauw 👋🏻

Ps: als je nog mee wilt dingen voor de prijs, laat dan even weten hoe vaak je Tinus hebt gezien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosa Loeffen:
    29 juli 2023
    Dit ga je niet menen..... nu al terug? Die terugreis is wél héél snel gegaan! Welkom Thuis en dank voor je beeldende verhalen xxx
    P.s natuurlijk wil ik meedingen naar de prijs (alhoewel ik niet meer weet wat dat was)😊
  2. Monic Boerboom:
    29 juli 2023
    De prijs is uiteraard een verrassing, dus logisch dat je het niet weet 😂 ja onverwacht ging het ineens snel, terwijl we absoluut geen haast hadden. Het is ook prima zo, we kunnen nog zoveel plekken bezoeken en ik hoef niet morgen te gaan werken dus tijd genoeg voor een nieuw avontuur.😘
  3. Rosa Loeffen:
    29 juli 2023
    Mooi zo, je hebt nu in ieder geval door, dat t klaar is met al je gewerk. Gewoon er iedere dag van genieten!!💜
  4. Monic Boerboom:
    30 juli 2023
    Wij gaan ons best doen ❣️
  5. Paul & Marijke:
    30 juli 2023
    Welkom terug lieve Luitjes!!
    Fijn dat jullie 't goed gaat :-)
  6. Monic Boerboom:
    30 juli 2023
    Dankjewel, ik denk dat wij binnenkort weer gaan Brummen 😉 wij laten het weten mochten jullie in de buurt zijn
  7. Louise en Coby:
    30 juli 2023
    Oh, toch nog snel weer in ons kikkerlandje! Het was erg leuk om je reisdagboek te volgen, met de prachtige foto's. Fijn dat jullie er weer zijn! Tot gauw, xxxx
  8. Monic Boerboom:
    Ohh, dat is ook snel 🤣 Co is er al ❣️ we zien elkaar snel 😘
  9. Peter Aelberts:
    30 juli 2023
    Wat mooi dat jullie zo,n voorspoedige reis gehad hebben en we vonden jullie reisverslag erg leuk. Ook wij verbaasden ons erover dat het zo rustig en mooi is op de Route Nationale. We hebben geen gestres gezien van verkeersdeelnemers iedereen reed relaxed, meer dan 5000 km hebben we gereden zonder problemen. In mei 24 gaan we weer. Groetjes Marian en Peter
  10. Monic Boerboom:
    30 juli 2023
    Ja heerlijk, dat is echt genieten! Wij hebben bijna 6000 km gereden en de laatste kilometers in Nederland begon de stress 😡 aso gedrag is hier blijkbaar normaal. Leuk dat jullie in mei weer gaan, wij gaan vast zodra de bouw lekker loopt, groetjes van ons 👋🏻
  11. Paul & Marijke:
    30 juli 2023
    Brummen, Wijchen, Achterhoek.......Laat maar weten, super leuk om bin te kletsen én life huggen 🤗🌻🐕🤗
  12. Monic Boerboom:
    30 juli 2023
    Toppie, jullie horen het van ons, nu zijn we in Velp achter het klooster 😊