Een heerlijke nachtrust

8 juni 2024 - San Sebastián, Spanje

Wat een heerlijke stille plek, pikkedonker! We worden ook pas om 7:15 wakker. Ik gooi de deur open, Gipsy mag uiteraard zonder riem meteen naar buiten. We drinken op ons gemak koffie en thee en dan loop ik nog een stuk met Gipsy, we hebben een reis van 200 km voor dat we een boterham gaan eten. Net als we vertrekken begint het een beetje te stippelen en de lucht kleurt grijs. Ik grap tegen Eric, net als vorig jaar toen we in Gien wegreden, om 10 uur stopt het en gaat de zon weer schijnen. Om 10:05 uur stopt het inderdaad met regenen en ook de zon kwam weer tevoorschijn ☀️ Om 11 uur komen we al bij onze eerste stop aan, het was een snelweg van 2 uur en er was niet veel drukte op de weg dus we waren er zo. We eten een boterham en drinken wat . Het is een mooi plekje, achter een klein kerkje in een dorpje en er zat een heel parkje omheen, zelfs grote overkappingen met bankjes voor als het te heet is. Ik vergeet gewoon om foto's te maken 🤭 Zelfs Eric komt even de benen strekken. Er loopt een jonge man met een klein kindje en hij spreekt mij aan in het Frans, als ik zeg dat ik geen Frans spreek gaat hij verder in het Engels, geweldig dit is de eerste keer dat een Fransman uit zichzelf Engels praat en nog goed ook. Ik loop nog wat met Gipsy en dan gaan we naar onze eindbestemming van vandaag. Wederom veel snelweg dus Eric is nog top fit, ik daarintegen wordt altijd moe van de snelweg, ik heb niets te doen. Vandaag gaat het echter goed, lekker de ramen open en een muziekje op en gelukkig is het niet zo warm vandaag 21 graden. Tussendoor stoppen we nog even voor een wandeling en iets te drinken en dan komen we bij onze bestemming aan. Hier willen wij niet dood gevonden worden, dus we reizen na wat gedronken te hebben nog een half uurtje verder naar een volgende stop. Helaas, deze stop is niet goed aangegeven en we besluiten eerst maar eens te gaan tanken. Dan gebeurt er iets verschrikkelijks, er hangt een balk boven de weg en de maatvoering klopt niet nauwkeurig. We zouden er onderdoor moeten kunnen en Eric reed stapvoets en toch was het niet hoog genoeg en raakte we rechtsboven de hoek van de camper 😔 ons huisje weer beschadigd bij een tankstation en volgens mij wederom in Spanje. Gelukkig is Gary terug uit Nieuw Zeeland, hij is de beste in reparaties van glasvezel. Als we terugkomen vragen we hem of hij het voor ons kan repareren en voor nu heb ik het voor de zekerheid afgeplakt met tape, kan er verder niets mee gebeuren. Je snapt dat we even van slag waren, altijd kut als er iets kapot gaat en vanmorgen deed ook de navigatie van de camper het niet, die blijft hangen en het lukt ons niet om hem aan de praat te krijgen. Ook daar hebben we een mannetje voor en wel ons eigen mannetje Perry, als hij het niet kan dan gooien we hem weg , want dan kan niemand het. We gaan Perry zoiezo zien in Portugal en hij komt vast wel een keertje langs, anders lok ik ze met een grote pan macaroni 😉 de bouw bij Michelle en Sander loopt voorspoedig er staat al duidelijk een houten huis, wij zijn zo benieuwd. Dat is natuurlijk ook de reden dat we veel sneller gaan dan de bedoeling was, Eric kan bijna niet wachten om alles te zien. Het liefst had hij de hele bouw er bij willen zijn. De volgende stop is ook niet veel soeps en het is er erg druk, nog een stop verder dan maar. Nu staan we in de natuur wel op een video bewaakte plaats en nu blijkt het een afwerkplek te zijn 🤣 allemaal mannen die de bosjes inlopen, dit hadden we vorig jaar ook op de plek waar ik Gipsy geknipt had. Er is dus genoeg te zien en we gaan lekker Nasi met gebakken eitjes eten en vroeg te bed denk ik, we hebben weer genoeg meegemaakt vandaag. Voor straks slaap lekker allemaal 👋🏻 tot schrijfs 

10 Reacties

  1. Coby en Louise:
    8 juni 2024
    Oh, dat was zeker schrikken! Hopelijk houdt de noodreparatie het...
    Eigenlijk niet anders verwacht, snelle henkie Eric😄
    Geniet nog van alles wat jullie onderweg meemaken. Groetjes😍
  2. Monic Boerboom:
    8 juni 2024
    Terug hoop ik er wel wat langer over te doen, 10 dagen is ideaal! De noodreparatie houd wel en anders kan het nog geen kwaad het zit boven de cabine dat is vol kunststof. Als we morgen een stuk gereden hebben check ik even 😉 Mac Gyver fixt het wel 🥰
  3. Monic Boerboom:
    9 juni 2024
    Noodreparatie blijft keurig zitten 👍🏻 en ja we zijn er al en hebben net nog gezellig gegeten met Michelle en Sander en Perry en Lisa 😍 we waren dus op tijd om de kids nog te zien. Groetjes terug 😘
  4. Coby en Louise:
    9 juni 2024
    Haha
  5. Melissa:
    9 juni 2024
    Wat leuk om alles weer zo te lezen! Maar jeetje idd heftig met de schade! Je schrikt je idd kapot, maar gelukkig dat t dan nog meevalt.. 🙏🏼 lieverds rij voorzichtig en doe een dansje tussendoor 🥳😂 en ik wacht het volgende verhaal weer af… 😘
  6. Monic Boerboom:
    9 juni 2024
    Als ik weet in Nederland ben zal ik de horlepiep dansen, hier is het de Tango en ik weet niet of dat gaat lukken. Mocht ik een dansje doen dan zal ik de foto sturen 😉😘 slaap lekker lieverd
  7. Rosa Loeffen:
    9 juni 2024
    Wéér genoeg meegemaakt onderweg, leuke en minder leuke, take care 🙏😘
  8. Monic Boerboom:
    9 juni 2024
    Vandaag was een goede dag, ik schrijf morgen 😘 slaap lekker
  9. Astrid:
    9 juni 2024
    Schrikken zeg,hopelijk valt de schade mee,dikke knuff
  10. Monic Boerboom:
    9 juni 2024
    Vast wel, Gary is een goede vriend en wij hebben elkaar altijd geholpen. Komt dus goed, geen zorgen, dikke knuffel terug van ons 😘