Spannend begin en eind van de reisdag
11 juli 2023 - As Anzas, Spanje
Vanmorgen zijn we na de koffie en thee vertrokken uit prachtig Santander. De reis van vandaag is 309 kilometer en loopt volledig langs de kust van Baskenland. We hebben zin in een nieuw avontuur, wat brengt de dag van vandaag. Als we ons afval hebben weggegooid zegt de navigatie rechts afslaan en binnen 5 minuten van vertrek zitten we vast in een heel klein straatje in het dorp. Er is geen doorkomen aan! Links van de camper is een stenen muur van 1 meter hoog en rechts, je raad het al staan in dit te smalle straatje auto's geparkeerd 😬 we zitten al tegen de auto aan (sloopauto dus voor die auto niet erg ) en rechts hebben we nog 1 vinger dik tussen de muur. We kunnen hier onmogelijk door en ook al is de auto er niet, dan nog komt er een scherpe bocht naar links die we met geen mogelijkheid kunnen nemen met onze campers. Lieve help, we moeten achteruit terug zien te komen zonder ruimte links of rechts 😅 dankbaar voor onze goede chauffeurs, want wonder boven wonder is het ons gelukt om de campers terug op de normale weg te krijgen 🙏🏻 wij hebben 1 auto en 1 paaltje geraakt zonder beschadigingen. Christ werd gelukkig al terug gestuurd door mensen uit de bouw daar in de straat die gebaarde dat hij niet verder moest gaan omdat er verderop auto's stonden, maar goed ook want hij is nog iets breder dan wij en langer hij had nooit meer heel eruit gekomen. Astrid deed het dun in de broek en eerlijk is eerlijk, dit was een drama. Vervolgens gaan we de weg terug die we gekomen waren en rijden vrijwel meteen de snelweg op waar wij onze weg vervolgen voor 128 km, nadat we bij de Aldi een pitstop hielden. We rijden maar 80 want de 5 tonner van Christ mag simpelweg niet harder. We hebben tot aan Santander telkens 10 km te hard gereden blijkt nu zwart op wit. Hopelijk komen er niet allemaal bekeuringen thuis bij hun. We kunnen dus lekker ontspannen rijden en genieten van de prachtige rit die richting Lugo gaat langs de ruige kustlijn, echt super 😍 om 12 uur lunchen we op een parkeerplaats bij een tankstation, het is niet duidelijk of er nog een goede plek komt en we hadden al trek. We eten even lekker een boterham en vervolgen onze reis. De hele weg van vandaag is snelweg, dat komt goed uit, lekker om jezelf heenkijken, golven, strand, rotsen er is genoeg te zien. De reis verloopt spoedig en relaxed, niets op aan te merken. Toen wij aankwamen in het dorp waar we gaan overnachten was de weg wederom erg krap, Christ kwam met zijn banden tegen de stoeprand aan, gelukkig bleef het daarbij en maakte de camperplaats veel goed. Het is een heerlijke plaats aan een uitmonding van de Atlantische Oceaan die ook eb en vloed heeft. Erg mooi om te zien! Toen we aankwamen trok het water naar de zee en zag je in ondiep water allemaal vissen tegen de stroom in zwemmen. Ze werden gewoon door de stroming meegesleurd 🐟🐟🐟 toen we om 22:00 uur nog een rondje liepen was het water op peil, ongelooflijk hoeveel water er weg gaat en terug komt, de natuur is zo gaaf 😍 We wilden vanavond eigenlijk frietjes eten, maar na een rondje gelopen te hebben kwamen we eindelijk frietjes tegen maar die kosten €25,- p.p en het was erg weinig. Dat gingen we niet doen en dus bakte Christ eieren met spek. Het was me het dagje wel, morgen gaan we voor het eerst fietsen, ik ben benieuwd. Slaap lekker en tot de volgende keer 🚍


Hopelijk komen jullie niet meer van dat soort weggetjes tegen.. 🙏🏼.. geniet van de natuur! Die is zeker mooi.. maar wel weer zon eng plekje waar jullie staan 😬.. slaap lekker 😘
Gelukkig gaat het toch steeds weer goed met als beloning een mooie plaats voor de nacht. xxxxxx
Maar gelukkig ging het 👍🏼
Ik vind het zo leuk ,je verslagjes /foto’s
Zodra ik wakker word kijk ik gelijk of je al iets gestuurd hebt …ik kijk et na uit 😎goede reis 🍀