We gaan fietsen en misschien weer op reis

11 juli 2023 - A Pena, Spanje

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, we lagen laat op bed en iedereen kwam langzaam op gang. We halen even boodschappen in de supermarkt en gaan aansluitend brood eten, want we gaan fietsen vandaag. Het is de allereerste keer en ik prepareer de mand zodat ik Gipsy aan 2 kanten vast kan maken. Ze is nogal lichtvoetig en springt er zo uit, dus moest het wel goed gebeuren zodat zijn in de touwen zou blijven hangen en niet op de grond terecht  kan komen. Alles wordt klaargemaakt om te vertrekken met de fiets. Christ en Astrid blijven bij de camper. We starten en Eric is meteen om de hoek en nog voor ik de hoek heb bereikt hangt Gipsy ondersteboven aan de touwen. Ik trek haar gewoon weer naar boven en zet haar terug in de mand. Hopelijk is ze geschrokken en blijft ze nu zitten. Ik besteed er geen aandacht aan. De rest van het rondje door de stad gaat prima, ze blijft zitten. We fietsen terug naar de camperplaats en ruimen de fietsjes weer op. Astrid heeft heel slecht geslapen en wilt liever naar een andere plek. We lopen nog een rondje met Gibsy en maken ons klaar voor vertrek! We gaan richting Lugo, Baskenland en rijden naar het plaatsje Meira. De weg erheen is weer adembenemend, wat een bossen hier, geweldig mooi. Het is maar een rit van drie kwartier, dat valt dus mee. Op de nieuwe camperplaats aangekomen komt er een man op Astrid af en hij zegt geen kampeer gedrag hier, de politie komt langs en stuurt je weg. Nou ze lijken wel gek, het is heet en wij doen dus gewoon de luifel uit en de tuinstoelen naar buiten. Je mag hier helemaal niets aan alleen ademhalen 🤣 om vier uur waren we er pas en de zon knetterde nog goed. We zitten de hele avond lekker buiten en ik wandel samen met Christ met Gipsy. Wij eten kip, ik heb een hele kip vers gebakken meegenomen uit de supermarkt en Christ en Astrid 🍕 pizza en toe een bakje meloen, wij zitten buiten als er ineens muziek begint te spelen op het pleintje naast ons. Heerlijke Salsa muziek. Ze gaan lekker dansen en wij hebben weer eens wat anders. Om 22:00 uur stoppen ze er mee en wij ruimen ook op. We gaan lekker naar binnen . Ik ga nog even schrijven, dan ben ik mooi weer bij.

Welterusten vast voor zo, slaap lekker allemaal

Ps: we hebben geen politie gezien 😬