We gaan weer een stukje karren.

13 juli 2023 - Ourense, Spanje

Vanmorgen wordt iedereen uitgerust wakker, wat een stilte afgelopen nacht! We hadden de ramen lekker open en hebben niets gehoord. Van de vogels worden we wakker, die zitten naast de camper woest in het gras te pikken. Dit is een van de stilste plaatsen tot nu toe, er reed zelfs geen auto in de buurt. Toch gaan we weer vertrekken, we gaan afzakken naar Lugo meer het binnenland in en niet meer ver van Portugal vandaan. We tanken meteen de eerste pomp weer vol en kopen daar ook een vers gebakken brood en gaan vrolijk weer op pad. We hebben er zin in, we gaan in Lugo naar het plaatsje Barbadas. De rit er naartoe is weer heel anders, de natuur zo veel bomen! We kijken onze ogen uit, waar je ook kijkt bomen, bomen en nog eens bomen. Ik herken veel van mijn zoektocht op de computer toen wij keken om een dorp te kopen in Lugo in Baskenland. Heel leuk om het te herkennen en wat staat er veel verlaten bij in de dorpjes waar we langskomen. Eerlijk is eerlijk, ik zou hier makkelijk aarde. De natuur wonderschoon, de mensen erg vriendelijk en gewoon vier seizoenen net als in Nederland. Bovenal is het er niet druk en helemaal niet toeristisch, ik hou ervan! Eric zegt ook nog onderweg, wat ben ik blij dat we zo zijn gereden en niet over de tolweg.  Ik ben Eric net aan het vertellen dat bij dat dorp ook zo'n rotonde naast de snelweg lag en dat je dan met een brug over het water moest en dan ineens duikt het stuwmeer op, Wauw wat gaaf 😍 we rijden kilometers er langs af, er komt geen einde aan. De camperplaats ligt aan het meer en op loopafstand zijn de zwavelbaden waar je gratis gebruik van mag maken. Christ en Astrid willen er meteen heen na de lunch en ik ga mee en Eric blijft met Gibsy bij de campers. De wandeling is al prachtig, over de fietsbrug die over het meer gaat en vanaf de brug zien we de zwavelbaden al. Christ en Astrid gaan er in, 40 graden 😅 ik ga een badderen in het meer. Over de stenen kom ik bij de waterkant waar ook een moeder en zoontje zitten. Ik stap in het water en brand bijna mijn voet, help het water is heel heet! De vrouw gebaard mij dat ik het water moet bewegen zodat warm en koud zich mengen. Daar begin ik meteen mee en inderdaad dat helpt en ik kan verder lopen. Hoe dieper hoe kouder gelukkig, de zwavel loopt dus ook hier in het stuwmeer. Het water is kraakhelder en het is verderop heerlijk fris. Dan lopen we samen weer terug. Die middag gaan Christ en Astrid nog een keer terug om foto's te maken en ik loop op verkenning met Gipsy de andere kant op. Er loopt een wandelpad langs het hele meer en ook hier is de natuur ongerept erg mooi om te zien. Onderweg kom ik een waterplas tegen die nog voor het stuwmeer ligt, hier komt zo te zien niemand en ik denk dat de vogels het hier erg goed hebben. Je hoort ze de hele tijd, maar je ziet ze niet. We eten vandaag broodjes hamburger met wat rauwkost en als we klaar zijn gaan we nog een keer naar het zwavelbad, ditmaal met z'n allen. Christ, Astrid en Eric gaan in het zwavelbad en ik ga met Gibsy naar het meer. Het water is nu zo vies warm dat Gibsy en ik er meteen weer uitgaan. We hoopten op een koud bad. Dit plekje was vanmiddag nog gewoon steenkoud en er zwommen meerdere vissen en er zat zelfs een rivier kreeftje, nu was het dus ook heet 😅 wij gaan dus maar lekker onder de schaduw van de bomen wachten tot de andere klaar zijn. Als ze eruit komen Loop ik er nog even in voor een koude douche, dan zijn we klaar voor de terugweg. Bij thuiskomst drinken we lekker koffie en thee en draaien we wat gezellige muziek. Om half 10 ga ik nog een stuk wandelen met Gibsy, het is nu lekker afgekoeld. Astrid en Christ lopen mee, ik laat ze de plek van vanmiddag zien en we wandelen een half uur langs de waterkant. De dag is alweer ten einde, wat vliegt de tijd toch. Als alles goed is gaan we morgen naar Coura in Portugal en gaan we naar lange tijd Sander en Michelle weer zien en Frits natuurlijk 😍 zo benieuwd wat hij van ons kleine meisje vind!  Slaap lekker allemaal, tot schrijfs 👋🏻

1. Louise en Coby:
    13 juli 2023
    Wederom prachtige foto's en woorden! Apart die zwavelbaden zo midden in de natuur. Xxx
  2. Monic Boerboom:
    13 juli 2023
    Het is ongelooflijk wat je hier allemaal voor niets krijgt, de natuur heeft alles voor een mooie vakantie 😘💜
  3. Rosa Loeffen:
    13 juli 2023
    Prachtig groen daar!! Mooie foto's die beeld geven bij je verhaal! XxxX
  4. Monic Boerboom:
    Wat een lof, hoe gaat het met Roosje? 😍😘
  5. Maria:
    13 juli 2023
    Wat is het daar mooi zeg, heb het ook al eerder gezien bij andere campers op YouTube echt prachtig daar. En geweldig zo als je alles verwoord. Hou van je zusje xxxxxxxxxxxxxxxxx
  6. Monic Boerboom:
    13 juli 2023
    Ja het is echt onbeschrijfelijk mooi 😍 bedankt voor het compliment en ik hou ook van jou zusje 😘😘😘💗