Portugal

13 juli 2023 - Infesta, Portugal

Vandaag rijden we van Lugo naar Coura in Portugal! Een mooie reis, de natuur verandert wederom. Het is droger langs de weg en aanzienlijk minder bomen, leuk om die veranderingen te zien. We hebben wederom allemaal goed geslapen en zijn fit aan onze reis begonnen vanmorgen. Gelukkig maar want net voor de Portugese grens willen we nog even bij Lidl boodschappen doen, dat werd weer een krap ritje. We werden door een dorp gestuurd dat steeds smaller werd en aan het ook einde afsluiten met een stijlen weg met haakse bocht en weer net zo stijl naar beneden 😅 het chassis schuurde over de grond. Ongelooflijk want mijn navigatie staat ingesteld op een camper van 8 meter lang en 3.30 meter hoog. Dit zou in Nederland nooit gebeuren. We hebben het weer beleefd en we zijn er weer uitgekomen. Voortaan doen we de boodschappen op de fiets 🤣🤣🤣 dan gaan we de grens over en Coura komt in zicht. Ik stuur meteen een foto naar Michelle en Sander, dan weten ze dat we er bijna zijn. De camperplaats is net als vorig jaar super, gratis water, stroom, wifi alles. We gaan meteen wassen, de was loopt snel op. Ik heb net alles in het water staan als ik ze zie aankomen. Ze hebben even pauze genomen om ons te begroeten, erg lief. We hebben elkaar ook weer een tijdje niet gezien. Frits en Gipsy maken kennis en ze spelen meteen met elkaar, zo leuk om die grote witte met die kleine zwarte te zien spelen 😍 dan moeten ze na een kopje koffie weer aan het werk, we spreken snel weer af. We sluiten de airco aan tegen de hitte want we hebben hier toch gratis stroom. Tijd om de water speelplaats op te zoeken, het is er warm genoeg voor. Vier grote kinderen, heerlijk ❣️ we zijn weer allemaal afgekoeld. We besluiten om vanavond kip met friet te gaan eten bij het restaurant waar we vorig jaar ook hadden gegeten. Toen we daar aankwamen was hij nog dicht. De eigenaar zegt dat hij om 20:00 uur pas open gaat. Dat wordt voor ons te laat, het zou betekenen dat we om 21:00 uur pas eten krijgen. We gaan dus weer terug naar de plaats en daar eten we gewoon weer een maaltijd en verzetten de friet met kip naar morgen. Onderweg stoppen we nog even voor een drankje bijde locale mensen en beeld-bellen we via whatsapp met de kinderen. Na het eten eten we de eerste Portugese meloen en drinken we koffie en thee.  We wandelen nog een rondje boven over de camperplaats en houden het dan voor gezien. Morgen weer een nieuwe dag 🥱

1. Rosa Loeffen:
    14 juli 2023
    Krijg in een keer zin in friet met kip😊😋slaap lekker😴😍
  2. Monic Boerboom:
    14 juli 2023