Opruimen

14 juli 2023 - Coura, Portugal

Vandaag loop ik om half zeven met Gibsy buiten, het is helemaal niet heet. Deze nacht was het ook maar 19 graden binnen, dus de nachtrust  was ook goed. Ik niet want ik heb op de grond geslapen omdat de camper zo schuin stond. Ik lag met de schapenvacht op de grond. Het is vanmorgen ook niet heet dus besluiten wij om na de koffie de camper om te zetten zodat ik weer recht lig in mijn bed en we gaan de garage uitpakken, schoonmaken en weer opnieuw inrichten. Het weer is er goed voor. Er valt zelfs wat motregen, niet noemenswaardig. Christ en Astrid gaan de stad verkennen. Als we klaar zijn met de garage zijn Christ en Astrid weer terug van de wandeling, ze hebben al wat souvenirs gescoord. We gaan allemaal brood eten en het is erg ongezellig, hun staan nog aan de overkant en we kunnen ze niet eens zien. Na de boterham ga ik even langs om te zeggen dat we ze missen en gelukkig komen ze ook naar de overkant 😍 we gaan weer met zn allen naar de Splash even lekker opfrissen en dan vindt Christ alweer een poppetje, dit is de derde al sinds we op pad zijn. Bij het tweede poppetje zei ik al, die hadden we als reis mascotte mee moeten nemen. Dus nu we er weer een hebben mag hij met ons verder reizen en nemen we hem overal mee naartoe. Christ mag de naam verzinnen als vinder en hij noemt hem Tinus. Regelmatig zal Tinus te zien zijn op een foto en als je bijhoudt hoe vaak je Tinus ziet gedurende de reis totdat we weer in Nederland zijn dan kun je een prijs winnen . Uit alle goede antwoorden trekken wij 1 winnaar dus tellen maar! De eerste foto heb ik al gestuurd ter kennismaking en die telt mee. Michelle kwam nog even langs, ze was een boodschap gaan doen. Leuk om te zien hoe gek Gibsy op haar is ondanks dat ze elkaar maar 1 keer hebben ontmoet.Vanavond gaan we dan eindelijk voor de friet en kip 😋 het regent nu echt, maar we gaan er toch voor ☂️ allemaal onder de paraplu dan maar. Gipsy is ook mee en we lopen binnen waar we vorig jaar ook kip gegeten hadden. De ober vraagt of we de kip meenemen of daar opeten, we zeggen dat we het hier opeten, dan stuurt hij ons naar het pand ernaast. Als we binnenlopen in het restaurant komt dezelfde meneer meteen naar ons toe. We vragen hem of hij er een van een tweeling is. We lachen er hartelijk om en gaan lekker zitten, Gibsy mag gewoon lekker mee naar binnen, wat een luxe want buiten regent het en kunnen we niet overdekt zitten. We krijgen alvast brood en ham, wij denken dat ze de kip nog moeten vangen . Dan komt hij met een grote schaal met friet met daar bovenop kip. De kip is zalig, zo vinden wij allemaal. Zo te proeven is hij op de houtskool gebakken en heerlijk gekruid,👍🏻 Gibsy krijgt ook een servetje met kip. We eten lekker met de handen en er blijft niets over. Tot de sla toe is alles op 👍🏻Dan gaan we terug naar de camperplaats, lekker wandelingetje dus Gipsy word meteen uitgelaten. Morgen komen Sander en Michelle ook met de camper hier staan, Michelle is jarig morgen en dat gaan we gezellig samen vieren samen. Wij gaan lekker ons bed opzoeken, welterusten allemaal 😘 tot schrijfs 👋🏻

1. Maria:
    15 juli 2023