wakker worden in de hostess midden in de bergrn(zie foto)

8 september 2016 - Candelario, Spanje

Ik zie vanmorgen dat het schrijven niet helemaal goed ging:) het was al laat, pikkedonker en Eric lag al te slapen dus die wilde ik niet wakker maken met de lamp. Maar we zijn dus in de bergen in Spanje en zo'n 70 km van Salamanca centrum. Om 7.15 uur maakt Bitch mij wakker en we gaan wandelen. Het is hier koud en de zon schijnt nog niet. Een heel verschil met Portimao. Even een uitleg over de ventilatie van de camper, ze doen het allebei gewoon als je ze verbind met de accu, alleen de bedrading smelt en dan gaan ze dus weer uit. Echt zonde, Perry had er zelfs knippertjes tussen gemaakt zodat je ze makkelijk aan en uit kon zetten. Helaas is rijwind in de warmte en met het klimmen van de bergen niet genoeg. We hebben gisteren om half 5 de wegenwacht gebeld nadat hij weer begon te koken na een enorme klim. We zitten midden tussen allemaal bergen, dus je kunt ook niet zeggen afkoelen en weer in de koelte van de nacht gaan rijden. Daarvoor hebben we nog een te grote weg te gaan. Het is nu nog 1800 km. Als de wegenwacht meteen was gekomen dan hadden ze nog wat kunnen doen de garages zijn hier open tot 19.00uur. Maar er was iets mis gegaan en toen we dus rond 7 uur belde was er nog geen melding uitgedaan. Vandaar dat we nu in de bergen in een pension zitten.
3 uur zaten we op een terrasje midden in een bruisend dorpje. Alle mensen die daar wonen komen als het koeler word naar buiten. Het was echt leuk om te zien zo'n grote familie leek het wel. Een klein hondje speelde met een oud mannetje met de bal en andere stonden wat te kletsen of zaten lekker op een bankje. Nou geen vervelend dorp om in te moeten wachten. Toen uiteindelijk de taxi kwam die alleen Spaans praten bracht hij ons weer een stukje terug langs de garage waar we de band hadden gehaald en ging toen nog een heel eind een bergweg op om uiteindelijk hier terecht te komen. Vandaag kan de ADRC dus pas de garage gaan regelen en dan moet de camper vanuit het depot naar de garage gebracht worden en dan zijn de garages om 1 uur weer dicht tot 3 uur dus het kan nog wel even duren voordat we weer verder kunnen. Nu zijn we eerder vertrokken en we hebben er al 700 km opzitten dus we liggen nog voor op schema. Over 45 minuten kunnen we aanschuiven bij de ontbijt tafel en dan wachten we maar weer af. Ik heb de rummi cup en de laptop mee, we komen de dag wel door. Wie weet kan ik in de bergen wel winnen van Eric. Niet druk maken dus, dat doen wij ook niet! We zijn nog steeds op vakantie en aan het strand of gestrand we blijven positief.

1. Louise Peeters:
    8 september 2016
    Jeetje, jullie maken zo wel van alles mee! Hopelijk lukt het gauw om alles gerepareerd te krijgen en weer lekker op weg te gaan. Houdt dat vakantiegevoel nog even vast!!
    Groetjes van ons
  2. Rosa Loeffen:
    8 september 2016
    Goed dat jullie eerder vertrokken waren, Moon misschien weer jouw voorgevoel!! Nu gelukkig nog tijd, om zonder stress thuis te komen. Hou de positiviteit vast, dat lukt jullie wel!! Geniet van de mooie plekjes, waar jullie nu belanden!! Kus voor jullie
  3. Emie:
    8 september 2016
    super veel succes....nee nog meer en
    jij hebt de spirit Moon !!