We gaan weer een stukje zakken

5 september 2023 - Heumen, Nederland

Afgelopen dinsdag zijn we uit België teruggekomen, dat vergat ik helemaal te schrijven 😇 de meeste wisten wel dat wij weer in het land waren, maar toch. Gisteren zijn we vanaf Velp, de plek waar de panda altijd achterblijft als we op reis gaan vertrokken naar Dukenburg. Wij willen eens kijken na vele jaren wat het geworden is. Ik heb al een paar keer een kijkje genomen met Gipsy, wij slapen niet voor de eerste keer op de staddijk en zeker ook niet voor het laatst. Als we aankomen gaan we meteen de fietsen klaarmaken voor vertrek. Gipsy gaat voor het eerst in de rugzak die ik daarvoor speciaal gekocht heb voor op de fiets, de mand is niet zo fijn omdat je dan veel strakker het stuur vast moet houden. Op de foto kun je zien of het gelukt is 😉 we fietsen van de staddijk naar de Berendonck en als we onder de tunnel uitkomen springt Gipsy als eerste het water in. Het is warm dus lekker afkoelen. Wij hebben geen zwemkleding bij dus we houden het bij pootje baden. Het is een heerlijk rondje en Eric heeft al pijn aan zijn kontje 🤣 als wij terug zijn gaan we heerlijk buiten zitten. Het is prachtig weer en ik fiets nog even naar Co en Louise want ze komen de stepjes ophalen die zijn verkocht, zijn die ook weer mooi uit de schuur. Bedankt voor het lenen van jullie ruimte 😘 als ik terug kom fietsen is Astrid al bezig met de groente snijden. Gebakken aardappeltjes, groente uit de wok en sate schnitzel staat op het menu, gisteren aten we mosselen, dat was lang geleden. Het is heerlijk om buiten te koken en te eten nu het weer nog zo goed is. Vroeg in de avond gaan Eric en ik nog even een bakkie doen bij co en Louise en laten we Christ en Astrid achter bij de jeugd die hier op de parkeerplaats hangt, ook daar is het een prima plek voor. Eric heeft vanmiddag nog al het zwerfvuil geprikt dus het ziet er weer netjes uit. Het is gezellig even bij te kletsen, we zien elkaar ook niet zo vaak. Het begint alweer te schemeren als we weer teruggaan. Gelukkig weet Co hoe onze lampen aan moeten 🤣 wij hadden daar nog niet naar gekeken. Christ en Astrid zitten nog lekker buiten als wij aankomen en wij sluiten graag nog even aan. Rond middernacht maken we nog een rondje met Gipsy en de dag is alweer voorbij, al de hangjongeren zijn ook naar huis dus wij maken ons op voor een rustige nacht.

Om 7 uur word ik uitgerust wakker en ga meteen wandelen, heerlijk wat een prettige omgeving om in te lopen je kunt telkens een ander paadje nemen dus het verveelt niet. De stoelen worden alweer buiten gezet en als we bij de kaasboerderij zijn geweest vertrekken we naar Kleef. Voor nu is iedereen weer bij, geniet van het mooie weer en tot schrijfs 👋🏻

1. Louise en Coby:
    5 september 2023
    Het was inderdaad weer gezellig om bij te kletsen! Beetje kort, maar dat halen we wel weer een keertje in, tijdens een kaart avondje of zo😍.
    Heel veel plezier weer!
  2. Monic Boerboom:
    5 september 2023
    Dat klinkt goed, gezellig potje kaarten 💜