Poetsen

25 juli 2023 - Covilhã, Portugal

Vandaag heeft Gipsy er zin in om 4:15 uur trommelt ze mij het bed uit. We gaan maar een stukje wandelen, ze moest gewoon nodig plassen. Alles is nu ook anders, als je reist dan weet je nooit wanneer je eet en drinkt 😂 we kruipen nog even terug en dan om 6:45 uur komt ze met mij spelen. De nacht was koel en dat heeft haar duidelijk goed gedaan. Het is nu nog heerlijk frisjes buiten en de zon komt net op dus we maken lekker een grote wandeling. Als we terugkomen blijft ze lekker buiten liggen, dat doet ze eigenlijk het liefst. Dan wordt ook Eric wakker, er drinken koffie en thee en ik scho1p hem ook naar buiten, er moet gepoetst worden. Alle stof van de afgelopen dagen in de Algarve moet eruit! Heerlijk om zo even lekker te poetsen als de temperatuur nog goed is. Om half 12 ben ik klaar en dan is Gipsy aan de beurt om gewassen te worden. Ook haar vacht is nog helemaal stoffig en ze heeft er last van. Als laatste nog even de was bijwerken en ik ben klaar. Boterham eten en op naar het zwembad! Even lekker spartelen en lekker de douche in naderhand dan is dat ook weer gebeurt vandaag. Als ik terugkom gaat Eric zwemmen en in de douche. Dan vraagt Eric of we bij het zwembad nog wat gaan drinken, ik vraag of hij het gisteren zo gezellig vond dan, hij moet lachen en zegt nee laten we hier maar een spelletje doen. Dan beginnen de vliegen vervelend te worden, ze jagen ons zelfs naar binnen. We kijken elkaar aan en besluiten dat het tijd is om weer ergens anders te gaan kijken. We tanken water en gaan op pad, op naar een nieuwe plek. Ik had al gezegd dat we terug zouden gaan naar noord Portugal, maar niets zo veranderlijk dan ik 🤣 stuiter, stuiter, ik wil wild kamperen tussen de kurk eiken en daarvoor moet ik toch een stukje binnenland van Spanje in. Eric vind alles prima, ik ben tenslotte de navigator 😉 dus ipv Noordelijk Portugal naar Spanje. Dit wordt waarschijnlijk onze stilste nacht ooit en ik ben zo benieuwd na de sterrenhemel ✨ en voor wie nog in het nieuws gelooft...... Het is hier op het heetst van de dag in het binnenland van Spanje in de bakkende zon ☀️ wel 29 graden 🤣 het lijkt wel of ze de Nederlanders ontmoedigen om naar Spanje te gaan. Laat je niet afschrikken door de media, gewoon gaan ze kunnen het goed gebruiken hier en in Portugal.

Ik krijg net bericht dat Astrid en Christ veilig thuis zijn gekomen 🙏🏻 gelukkig.

Ik zit klaar voor de zonsondergang en zet mijn wekker voor de zonsopgang. Dat moet wel mooi zijn want hij komt op boven de bergen die wij op de achtergrond zien. Ik zeg alvast fijne avond en voor straks slaap lekker, ik ga genieten en jullie horen mij morgen weer, tot schrijfs👋🏻

1. Lisa:
    26 juli 2023
    Wauw wat zijn de bomen mooi.
    Veel plezier nog.
    Dikke kus Lisa
  2. Monic Boerboom:
    27 juli 2023
    Vandaag zag ik de grootste vijgenboom die ik ooit zag, de foto volgt nog. Dikke kus terug 😘