Op richting Algarve

21 juli 2023 - Alcácer do Sal, Portugal

Vanmorgen zijn we om half 8 vertrokken, het begint met pas licht te worden en het is nog lekker fris. Aangezien de trip naar beneden naar de waterval toch te verraderlijk leek en ik dan alleen moest in de vroege ochtend heb ik dat risico niet genomen aangezien ik van de foto's al zo kon genieten 😍 hier had ik dus echt Christ en Astrid nodig, met z'n drieën waren we zeker gegaan en misschien zelfs met z'n vieren. Ik ben tevreden met de foto en we gaan weer verder. Vandaag rijden we van dorpje naar dorpje over de kurk plantages. Het is hier al een stuk droger en het lukt niet om mooie foto's te maken. We stoppen langs de weg voor een fruta, fruta kraampje en kopen daar lekker fruit. Ook zetten we hier een bakkie koffie en eten een boterham, het kan maar binnen zijn dan kunnen we er weer even tegen. De temperatuur is nog goed en het is dus goed te doen om verder te reizen. Wij hebben wel airco, maar het liefst rijden we met de ramen open. We arriveren lekker vroeg op de camperplaats en wat is het weer mooi 😍 over het bruggetje ligt het centrum aan een rivier die wederom in verbinding staat met de zee. Ik ga uiteraard meteen een wandeling maken met Gipsy en geniet van de omgeving. Straks loop ik nog een keertje samen met Eric als de zon wat minder scherp is. Er is zelfs een toilet gebouw bij, dat er ook nog keurig bij ligt. Niet dat we dat nodig hebben, want we hebben ons eigen toilet. Het is nu vloed het water loopt voller en voller, mooi om te zien en nu het avond begint te worden gaan er overal lampjes aan. Op het kerkje zitten twee ooievaars nesten en ik hoor ze klepperen. De bruggen zijn verlicht en ook hele gebouwen en ze veranderen ook nog van kleur. Het ziet er erg gezellig uit. We pakken tijdens de wandeling even een terrasje, maar dat is geen succes het stikt hier van de muggen en ze hebben enorme honger. Ik kan gewoon niet stilzitten dus opdrinken en wegwezen, dit is niet gezellig 🦟 Morgen vertrekken we weer voor ons tripje naar het zuidelijkste punt van onze reis, de Algarve is niet ver meer van ons vandaan. Ik heb al contact gehad met Viriato en hij regelt dat we elkaar gaan zien, wij kijken ernaar uit. Astrid en Christ zijn inmiddels alweer in Frankrijk aangekomen en nog 11 uur van thuis vandaan mits ze over de tolweg rijden. Ik zal blij zijn als hun weer veilig thuis zijn. Wij boffen trouwens echt hoor met al die gratis camperplaatsen en dan nog zulke mooie ook. Zo zijn de extreme kosten van onze afgebroken vakantie van vorig jaar wel glad gestreken. Nu we ook geen tolweg hebben genomen is het enkel de brandstof. Het leven op straat is echt leuk, ik ben benieuwd of we nog mensen tegenkomen nu we de drukte in gaan. Wij hebben nog geen Hollanders gezien deze reis. Niet dat wij daar op zitten te wachten hoor want wij vermaken ons zo ook prima 😉 slaap lekker voor straks en tot schrijfs 👋🏻