Vandaag is een rustdag

23 juli 2023 - Portimão, Portugal

Vandaag doen we lekker niets, we zijn vroeg opgestaan zoals altijd eigenlijk en ik ben om 7:15 uur met Gipsy naar het strand gegaan. Uiteraard hadden wij het strand voor ons alleen en zo grappig Gipsy was bang voor het moment dat de golf breekt en rende telkens blaffend terug. Ze snapt dus niets van de golven 🤣 ik had haar op kunnen pakken en verderop er inzetten, maar aangezien hier alleen zand is en ik weet dat ze dan gaat rollen heb ik het maar niet gedaan. Het was ook schattig om te zien hoe ze telkens wegrenden voor de golven. Bij terugkomst hebben we yahthzee gespeeld en koffie en thee gedronken. Wij gaan nergens heen want na de lunch komt ons bezoek en geen idee hoe laat ze lunchen aangezien ze pas rond 21:00 avondeten. Eric gaat nog even lekker liggen en ik ga alvast schrijven, dat scheelt vanavond weer. Wij hadden al besloten nog met Christ en Astrid dat we niet de Costa af gaan rijden. In Spanje en nu ook in Portugal mag je op de camperplaats geen stoelen en tafel buiten zetten, dan moet je naar een camping. Om de hele dag in de camper te zitten is niets, maar om de hele dag rond te hangen tot de avond valt is voor ons ook niets. Geen rondje Spanje dus, maar via andere camperplaatsen weer terug richting Baskenland. Wij hebben er nu al 3000 km opzitten en daar komt nog eens 3000 bij, dan is het ook wel goed geweest. Rondom huis is ook nog zoveel wat we nog niet gezien hebben en nu heb ik alle tijd om ook eens in Friesland en Overijssel te gaan camperen. Wat we nu doen dat kan thuis ook, van plekje naar plekje Nederland rond. Laat dus nog wat mooi weer over voor ons in september, niet alles opmaken 😉 ik ga verder als de familie weer weg is.....

Plannen zijn veranderd, Otelo pikt ons op we gaan onderweg op de boulevard wat drinken en treffen daar de rest van de familie. Mama is al mee met Otelo, ze woont tegenwoordig in Lissabon en was toevallig hier. Viriato woont nu in mama's huis. De kinderen zijn er ook bij en de nicht met man zijn er ook, ze zijn gisteren gekomen voor de vakantie. Het is een gezellige drukte! We kletsen lekker bij en de kinderen spelen met Gipsy. Dit is voor hun ook hoogseizoen, ze werken zich uit d de naad voor de rustige tijd die in oktober ook weer komen gaat. Wij zijn dus dankbaar dat het gelukt is om met z'n allen af te spreken en nogmaals mijn gevoel zegt dat dit de laatste keer is dat we hier zijn. Fijn dus dat er iets afgesloten is wat nog openstond. Deze mensen hebben een plekje in mijn hart 💜 het is mooi geweest voor vandaag, morgen pak ik de pen weer op, dag allemaal 👋🏻

1. Astrid:
    23 juli 2023
    Wat een prachtige foto's, geniet er met volle teugen van,doe op je gemakje rondreizen..november is ook prima voor t rondje Nederland,regenjas aan en gooo.
    In Frankrijk is t ook aan t regenen nu.
    Dikke knufff voor jullie
  2. Monic Boerboom:
    24 juli 2023
    In september is er weer een personeels uitje, ik zou het toch ook wel erg gezellig vinden om jullie dan weer allemaal te zien 😉💜