Een dagje markt en naar Chaos

1 oktober 2023 - Coura, Portugal

Goedemorgen, ja het is laat geworden bij Michelle en Sander 🤣 ik had zelfs geen zin meer om nog te schrijven. Gisterenmorgen was het mogelijk markt, dat is hier 1 x in de 2 weken dus wij zijn maar eens een kijkje gaan nemen in het centrum. Via de brandweer omhoog, oversteken en de trap op alles gaat hier omhoog of omlaag er is niets wat helemaal vlak is 🤣 wij hebben geluk het is inderdaad markt! Wat een klere markt zeg 🤪 het eerste plein alleen maar kleding en dan van 40 jaar terug of zo, echt mooi om te zien dat de tijd hier heeft stilgestaan het maakt ook dat je veel relaxter bent hier het lijkt of niemand haast heeft om de tijd in te halen. Vervolgens gingen we naar de tweede markt en eindelijk zie ik groente en fruit en mijn oog valt op een kraam met kunststof bakken. Mijn flexibele teil mist sinds kort een handvat en aangezien ik hem ook als wasmand gebruik is dat niet erg handig. Ik moet tenslotte met mijn was altijd op pad, mijn wasmachine staat in Grave en niet in de camper. Ook is mijn slakom kapot, wij waren vergeten dat hij onder de camper stond en toen Eric de camper recht ging zetten.... je snapt het al, aan een kant plat gereden 🤣 ik heb dus een wasmand, slabak en nog een tussenmaat gekocht en op de koop toe een camper bezem in een prachtige kleur 😍 je kunt maar ergens blij van worden. Eric zit op een terrasje waar wij met Christ en Astrid een hamburger hadden gegeten en ik breng bij hem de spullen en ga terug voor de groente. Ik koop 1 meloen 🍈, een paprika, een mini bloemkooltje en 3 bieten en ik moest €12,50 afrekenen. Dit is toch niet normaal voor zo'n arm land zou je zeggen echter Sander legt uit dat iedereen hier zijn eigen groente en fruit kweekt dus de locale bevolking hoeft geen groente en fruit te kopen, ze verkopen juist wat ze over hebben op de markt aan de stadse en in dit geval een enkele toerist die hier rondloopt want die zijn hier op 1 hand te tellen. Als we nog wat gedronken hebben lopen we terug en Eric stopt bij de barbier. Hij wilde net als vorig jaar zijn hoofd en gezicht laten scheren en zijn baardje trimmen, ik ging door naar de camperplaats met alles wat ik gekocht had een echte pak ezel. Als ik net mijn boterham heb gesmeerd komen Michelle en Sander eraan, ze wilden samen een bakkie gaan doen tegenover de supermarkt. Een andere keer, we drinken hier een bakkie. 2 uur later komt eindelijk Eric thuis, hij ziet er weer fris en fruitig uit! De plannen veranderen weer, we gaan BBQ en bij Michelle en Sander thuis, het is abnormaal heet en op het land is niet veel schaduw, ze kwomen ons om 4 uur halen. Ik had nog even een grote schaal chopska gemaakt voor bij de BBQ en we  pakten alles in om te kunnen gaan schieten op het land en wachten geduldig tot onze taxi voor kwam rijden. Toen we aankwamen bij Sander en Michelle stapte we een koelkast binnen, de airco stond aan en het was heerlijk binnen, de honden begonnen meteen te spelen. De BBQ was heerlijk 😋 het vlees is hier in verhouding goedkoper dan groente en fruit en de smaak is echt heerlijk, hier wordt je niet snel vegetariër 🤣 de avond vloog voorbij en voordat Sander ons terug bracht liepen Michelle en ik nog een rondje met de honden. Wat wonen ze daar heerlijk tegen het bos aan. De kerk is net uit en waar normaal geen auto rijd in de avond moesten wij nu telkens aan de kant. Het was al pikkedonker dus we liepen langs het bos af en dan via het dorp terug, een rondje van een half uurtje. Dan vertrekken we voldaan weer naar de camperplaats, het was een heerlijke dag! En schieten 🤣 dat is er niet meer van gekomen dus vandaag gaan we schieten 🎯 tot schrijfs en geniet van de zondag 👋🏻