We gaan weer een ritje maken

18 oktober 2023 - Querúas, Spanje

Afgelopen nacht heerlijk geslapen in Guntin in Lugo, om 7 uur zijn Gipsy en ik al buiten om in het donker een rondje te wandelen. Eric slaapt rustig verder. Het heeft afgelopen nacht flink gewaaid en gelukkig stond er nog een grote camper naast ons die de meeste wind opving. Ik doe lekker zachtjes als we terugkomen zodat Eric wat langer kan slapen, hij was er om 6 uur uitgeweest dus het kan nog wel even 😉 als hij wakker wordt bespreken we het nieuwe reisdoel. We gaan van Galicië naar Asturias want wat wij dachten dat allemaal Baskenland was dat klopt voor geen meter 🤣 Sander vertelde dat, hij was namelijk in Galicië en de mensen daar maakten wel duidelijk dat het Galicië en geen Baskenland was en kijk even op de foto van de kaart die ik meestuur het zijn inderdaad allemaal andere namen. De provincie Lugo hoort dus bij Galicië, waar wij nu vandaag gearriveerd zijn is Asturias en enkel Bilbao en san Sebastian zijn Baskenland en ik en ik vast niet alleen dacht dat het allemaal Baskenland aan de Baskische zee was 😇 ik hoop dat ik het bij deze rechtgezet heb. Speciaal voor Peer, we zitten onder de A8 vanavond en morgen weer er op, het blijft mijn favoriete route om van Coura naar Tui te rijden en dan omhoog naar Lugo om vervolgens de A8 te pakken die helemaal langs alle kustplaatsen gaat. De weg is heel fijn om te rijden en de omgeving is schitterend. Toen we aankwamen hebben we meteen een broodje gegeten met een kopje koffie en thee en daarna heb ik meteen mijn schoenen aangetrokken (Crocs 🤣) om met Gipsy de zee te gaan zoeken, hij moet op loopafstand van de parkeerplaats zijn. De weg gaat hier meteen naar beneden richting het bos en rechts is de drooggevallen sloot, het is nog eb als ik ga wandelen. Het is een heerlijke weg om te wandelen en onderweg kom ik zelfs Oostindische kers tegen in het wild 😍 ik pluk er natuurlijk een paar om lekker op te smullen 😋 en ook heb ik weer een zak vol kastanjes, jammie wat een heerlijke wandeling! Dan kom ik uit bij een groot grasveld en aan de rechterkant loopt het zandpad door helemaal tot aan...... Ik zie nog niets, ik moet eerst nog over de stenen naar boven lopen en dan is hij daar, prachtig wat een uitzicht 😍 de Baskische zee die dus ook wel Asturias zee kan heten 🤣 het is heerlijk om weer in de zon ☀️ te wandelen. Als ik terugkom krijg ik van Michelle een berichtje dat we net op tijd vertrokken zijn, ze hebben een melding gehad van noodweer met kans op overstroming, misschien heb ik het dus weer aangevoeld, ik wilde de berg af met al die regen. Hier zijn de straten nog gewoon droog en de lucht is helemaal helder dus het voelt goed, blij dat we geluisterd hebben naar het stemmetje van binnen. Het is fijn om weer te reizen en elke dag een soort verrassing uit te pakken. Ook vind ik het fijn om weer naar ons platte landje terug te trekken want voor mijn gevoel zijn we echt al 4 maanden op pad. Ik hou van de herfst en in Nederland kan de regen mij niet deren, het stopt eigenlijk altijd wel even zodat je naar buiten kunt en anders lekker de regenponcho aan 🤣 geniet van de avond, veel liefs en tot schrijfs 👋🏻

1. Louise en Coby:
    18 oktober 2023
    Llinkt weer heerlijk!
  2. Monic Boerboom:
    18 oktober 2023
    Inderdaad, ik dacht vanmiddag nog dit zouden Co en Louise ook eens moeten doen. Ik denk dat jullie het ook erg mooi zouden vinden.