We rollen weer

21 augustus 2023 - Volendam, Nederland

Vanmorgen zijn we om half 11 vertrokken, wc geleegd, water gevuld en karren maar! Perry en Lisa zwaaien ons uit met de kids en de reis gaat naar Scharwoude, daar is de kaasboerderij en dat is onze stop en dan op de fiets naar Volendam, we gaan de dijk op. Het is lekker rustig op de weg , dit keer rijd Christ voor. Wij zijn weer met z'n vieren op pad ❣️ eigenlijk waren wij woensdag al vertrokken want toen gingen wij met 3 campers naar Kranenburg, shop until you drop 🤣 alles was zoveel afgeprijsd dat we flink los zijn gegaan. De dochter van Christ en Astrid was ook mee met de kids en hun hondje , want die hebben inmiddels ook een camper aangeschaft. Het waren 2 drukke dagen, wel gezellig. Wij hebben alleen de winkels gezien, dus niet veel van de omgeving gezien. Volgende keer gaan we fietsen in Duitsland er loopt een mooi weggetje om te fietsen .Vrijdag vertrokken we met z'n allen weer richting Velp waar Perry ook stond , dus de hele familie was weer compleet.

Vanmorgen

Een uurtje nadat we vertrokken zijn gaan we op de parkeerplaats bij een tankstation even koffie en thee drinken en een boterham eten. Het is heerlijk weer en we zitten prima op een grasveld. Nog een half uurtje rijden en dan zijn we er al. We gaan weer op pad en besluiten meteen op de fiets te springen als we er zijn zodat we in Volendam op de dijk kunnen gaan kijken. Zo gezegd zo gedaan, nog even onze fietsen afstoffen 😅 de halve Algarve hing er nog aan. Gipsy weer in de mand en vertrekken maar. Op de hoek van de straat moet ik al stoppen, ik heb een hele zachte voorband en Eric achter. Gelukkig hebben wij een pompje bij ons dus al ras rijden we verder. Het is maar 2 kilometer, we zijn er in een wip. Gipsy blijft deze reis mooi zitten en het gaat goed. We zijn er, Volendam de plaats die zoveel bezongen is en waar zoveel zangers wonen en iedereen Schilder, Smid of Tol heet en de palingsound uit de luidsprekers klinkt. Ik vond het maar een klein straatje met vooral toeristen shit en veel te druk. We hebben gezellig even wat gedronken nadat Gipsy even in het water mocht afkoelen. Ze waren bezig met de dijk dus het strandje en het water waren afgesloten, maar het lukte toch om even te pootje baden. Toen vonden we nog slop sokken voor Astrid met Volendam er op en een t shirt voor Christ en aten we nog een ijsje op de terugweg naar de fietsen. Terug op de fiets is het vol op genieten, de omgeving is erg mooi overal slootjes, houten huisjes en een mooie molen op de route en Eric probeert even de fiets uit en is er als een speer vandoor, Gipsy begint te piepen want ze ziet niet iedereen bij elkaar en wat ik ook doe ik hou Eric toch niet bij. Wel merk ik dat als ik iets vlotter fiets ik veel stabieler ben en ook lekker van de omgeving kan genieten. Als we terugkomen is Eric al de fiets aan het opruimen. Dan opper ik dat er een stukje verderop een camperplaats aan het water is bij een pannenkoekenhuis. Het is nog erg warm en misschien wel lekker dan meer groen en water. Dus.... we gaan weer een stukje verder 🤣 Christ rijd nog steeds voorop en als het op onze navigatie nog 6 minuten is slaat Christ af waar wij rechtdoor moesten. Er volgt een hele leuke route van 10 minuten en we komen zelfs langs het schooltje van Dik Trom, het is allemaal smal waar we rijden maar erg de moeite waard. Wij dachten dat Christ daar de weg kenden en ons dat wilden laten zien en wat blijkt, het was niet de bedoeling we reden gewoon verkeerd, we lachen er om en zeggen tegen Christ, je hebt zo vaak een extra rondje moeten rijden door ons. Als we dan bij het pannekoeken huis aankomen blijkt dat het niet geschikt is voor grote campers helaas, het was echt een mooi stekkie aan het water. We keren dus op de dijk weer om en rijden richting de vachten verkoper waar wij morgen onze vacht gaan omruilen aangezien die van ons erg verkleurd is. Er is een pompstation in de buurt waar wij prima een nachtje door kunnen brengen. Het is inmiddels half 6 en ik stel voor dat we gaan eten want ik heb honger. Christ bakt lekker kipfilet en Astrid en ik rief koeken en een bak sla en tomaten erbij en binnen no time zitten we lekker op het grasveld achter de pomp te genieten van de maaltijd. Na het eten drinken we koffie en thee en dan gaan Christ en ik nog een wandeling maken met Gipsy. Aan de overkant van de weg zit een groot park met vijvers, bruggetjes en een crossbaan voor de fiets en het ziet er erg leuk uit. We wandelen en wandelen, over een bruggetje en uiteindelijk komen we bij een vlot. We moeten zelf aan een ketting trekken om het vlot onze kant op te krijgen, dan met z'n drieën erop en aan het touw trekken om ons aan de overkant te krijgen, erg leuk! Dan lopen we door dichtbegroeide paadjes en over staptegels over het water en vervolgens horen we dat ik in de blub trap 🤣 vieze natte voeten en weer door. Dan komen we uiteindelijk bij een grote parkeerplaats die dus bij het park hoort, we besluiten dat we de camper nog een keer starten als we terugkomen om lekker bij het park te gaan slapen. Zo gezegd zo gedaan, we gaan lekker naar binnen allemaal in een voetenbadje lekker een filmpje kijken en Christ en Astrid kijken tv, dat is lang geleden. Er komt nog een camper aangereden en hij gaat naast ons staan. Blijkbaar vonden ze het gezellig om er bij te staan. Inmiddels is het alweer laat, we gaan lekker slapen en morgenvroeg om 10 uur onze vachten omruilen. Slaap lekker allemaal en tot schrijfs 👋🏻

1. Louise en Coby:
    21 augustus 2023
    We dachten al dat jullie ergens stil waren gevallen..... leuk dat jullie weer rond trekken. Die fietsen zijn een goede aanschaf geweest, zie je net iets meer dan met de benenwagen! Veel plezier nog samen.
  2. Monic Boerboom:
    21 augustus 2023
    Zeker weten, heel fijn die fietsjes. De steppen staan op marktplaats hopelijk snel weg. Heerlijk om weer een rondje te trekken 🤣