En weer terug

23 augustus 2023 - Grave, Nederland

Maandagmorgen hebben wij onze vachten omgeruild in Goorn na een heerlijke nachtrust in het park en we vertrekken daarna naar Spanbroek Opmeer, niet zo ver van Hoorn vandaan een mooie camperplaats aan het water. West Friesland, maar het is in Noord Holland. Als we aankomen is er een plek vrij en de andere komt in de middag vrij. Wij zijn dus zeker van een plek. We zetten lekker de tafel en stoelen buiten en gaan zitten genieten van het uitzicht. Net als in Bantega is het groot, vlak, groen en allemaal slootjes. Handhaving is er al snel bij en vertelt dat ze in de gaten houden hoe lang mensen blijven aangezien het drie dagen toegestaan is. De buurman durft nog geen stoel buiten te zetten, iedereen maakt elkaar bang. Binnen vijf minuten horen we al drie keer dat ze snel bonnen uitdelen. Wij doen niets verkeerd, dat blijkt ook wel want de boa is erg aardig en wenst ons veel plezier. Als de tweede plek ook vrij gekomen is zet Christ de camper erop en kunnen we gaan wandelen. We lopen een rondje door het dorp waar weinig te beleven is er is ook maar 1 supermarkt, de winkels zijn niet veel soeps, maar we hebben weer een wandeling gemaakt en wat van de omgeving gezien. Als we terugkomen is er nog een campertje gekomen, erg leuke mensen en een half uurtje later komt de vrouw (Eva) wat vragen. Ze zijn net terug uit Maleisië waar hij 40 jaar heeft gewoond en zij 20 jaar. Ze hebben allebei hun partner verloren en elkaar gevonden. Haar bedrijf is door corona failliet gegaan en nu komen ze terug naar Nederland want alle buitenlanders zijn vertrokken uit Maleisië, er zijn alleen nog inlandse mensen en ze voelden zich erg eenzaam. Ze komt vragen of wij haar kunnen vertellen waar ze voor haar man van 80 de aow aan kan vragen. We kletsen gezellig en helpen waar mogelijk. Het is een heel leuk stel en hij spreekt Nederlands en zij Duits en Engels. Ze moeten om 9 uur vertrekken aangezien er geen plek meer is en we delen telefoon nummers uit.ik loop nog een grote ronde met Gipsy en dan gaan we lekker naar binnen het wordt fris. Na een heerlijke nachtrust ga ik meteen een rondje de andere kant oplopen, het bleek 45 minuten te zijn, prima voor een ochtend wandeling. Als ik terugkom gaan we buiten zitten, maar wat blijkt.... Het is nogak koud aangezien de wind stevig waait. We besluiten in te pakken en verder te rijden, op naar Nieuwegein de kazemat bewonderen. Het is best een eind rijden, maar we willen Amsterdam en Utrecht achter ons laten, als we aankomen blijkt dat de weg waar we langs staan nogal druk is en ze rijden erg hard. We gaan dus even de kazemat bewonderen en dan gaan we nog iets verder op, daar is een recreatie plek met boot inlaat. Dit blijkt een goede keuze, het is een heerlijke ruime plek aan de Lek. Hier gaan we lekker wandelen en eten voor we weer verder rijden. Eigenlijk hadden we hier prima kunnen overnachten, maar ik moet mijn melk ophalen woensdag en dan rijden we liever in de avond terug als het weer rustig is op de weg. We eten gezellig samen en kijken onze ogen uit, wat een mooie plek zo tussen al de wegen in. Na het eten drinken we nog een bakkie en dan nemen we weer afscheid van elkaar, Christ en Astrid gaan terug naar Breda en wij rijden naar Velp, wat voelt als thuiskomen. Volgende week gaan we richting Limburg, ons rondje is nog lang niet af, tot schrijfs 👋🏻

1. Rosa Loeffen:
    23 augustus 2023
    Goed hé, al die mooi plekjes in eigen land, doen jullie goed! Dank weer voor je verhalen xxxx
  2. Monic Boerboom:
    23 augustus 2023
    Jazeker, we hebben er ook echt plezier in 😊😘